ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Κωδικός μαθήματος
OPT42
Μονάδες ECTS
3
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Συνολικά 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιλογής (Γενικού Υποβάθρου – Γενικών γνώσεων)
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα της Γενικής Παιδείας έχει ως στόχο την σπουδή ειδικών θεμάτων φιλοσοφίας, ιστορίας και πολιτικοκοινωνικής οργάνωσης, προκειμένου οι φοιτητές να αναπτύξουν κριτική και καινοτόμο σκέψη. Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές αναμένεται να έχουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, ως εξής:

Γνώσεις: Διαθέτουν προχωρημένες γνώσεις σε ειδικά θέματα φιλοσοφίας, ιστορίας και κοινωνικής – πολιτειακής οργάνωσης, οι οποίες και συνεπάγονται την κριτική κατανόηση τους.

Δεξιότητες: Κατέχουν προχωρημένες δεξιότητες και έχουν τη δυνατότητα να αποδείξουν την απαιτούμενη δεξιοτεχνία και καινοτομία για την επίλυση σύνθετων και απρόβλεπτων προβλημάτων στον εργασιακό – πολιτικοκοινωνικό τους χώρο μέσα από τη διασύνδεση τους με τα ειδικά θέματα που διδάχθηκαν.

Ικανότητες: Μπορούν να διαχειρίζονται σύνθετες δραστηριότητες, με ανάληψη ευθύνης για τη λήψη αποφάσεων σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα εργασίας ή σπουδής, έχοντας κατά νου τα ειδικά θέματα που διδάχθηκαν.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων, πληροφοριών και γνώσεων

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Εισαγωγή στην Γενική Παιδεία Eliot T.S. Choruses from ‘The Rock’.  
Πλάτων Ι Durant, Will 2012. Η Περιπέτεια της Φιλοσοφίας: Η Ζωή και η Σκέψη των Μεγάλων Φιλοσόφων  
Πλάτων ΙΙ Ibid, σελ. 31-52.  
Αριστοτέλης I Ibid, σελ. 63-96.  
Αριστοτέλης ΙΙ Ibid, σελ. 97-122.  
Φρίντριχ Νίτσε Ibid, σελ. 523-562.  
Η Θεωρία της Εξουσίας    
Η Εγκαθίδρυση της Εξουσίας και η γέννηση της αρχής, μέσα από Case studies (Ελληνισμός και Στρατηγήματα) Έρευνα φοιτητών (Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, η Μάχη στα Δερβενάκια, η Γέννηση του Ελληνικού Κράτους)  
Θεμελιώδεις Αρχές του Ελληνικού Πολιτεύματος Ι Το Σύνταγμα της Ελλάδας  
Θεμελιώδεις Αρχές του Ελληνικού Πολιτεύματος ΙΙ Ibid  
Το φαινόμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σκανδάμης Νίκος, 1994. Πολιτική Αθεσμία και ατοπία συνόρων: Θεσμολογικές μεταλλαγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση  
Εξέταση πολιτικών συστημάτων μέσα από Case studies

Έρευνα φοιτητών

(Το σύστημα της Αιτωλικής Συμπολιτείας και το πολιτικό σύστημα των Η.Π.Α.)

 
Επαναληπτικά Μαθήματα    
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή: To μάθημα αξιολογείται (100%), με βάση την συμμετοχή των φοιτητών στον διάλογο-παρουσίαση εργασιών στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (30%), και γραπτή εξέταση στο τέλος αυτού (70%).
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Διαλογική συζήτηση επί της βάσεως της ύλης που θα διδάσκεται κατά μάθημα και η οποία θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί από τους φοιτητές με μελέτη από το σπίτι. Παρουσίαση εργασιών που θα ανατεθούν.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint, videoprojector, e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Μαθήματα στην αίθουσα 39 ώρες διδασκαλίας
Αυτοτελής μελέτη 36 ώρες
Σύνολο 75 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

To μάθημα αξιολογείται (100%), με βάση την συμμετοχή των φοιτητών στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (30%) και γραπτή εξέταση στο τέλος αυτού (70%).

Η συμμετοχή στην αίθουσα απαιτεί συμμετοχή στο διάλογο – παρουσίαση εργασιών, που θα αναπτύσσονται επί της βάσεως της διδακτέας ύλης, που θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί εκ των προτέρων από τους φοιτητές από το σπίτι. Δεν θα βαθμολογείται η ποσότητα της συμμετοχής, αλλά η ποιότητα της.

Η γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου θα αφορά σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ορθού-εσφαλμένου και συμπληρώσεως με λέξεις ή φράσεις κενών τμημάτων προτάσεων. Οι απαντήσεις των θεμάτων θα αναρτώνται μετά την εξέταση στον πίνακα ανακοινώσεων έξω από την αίθουσα ή θα αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Durant, Will 2012. Η Περιπέτεια της Φιλοσοφίας: Η Ζωή και η Σκέψη των Μεγάλων Φιλοσόφων, μτφ. Καραμπάλης Σπύρος, Εκδόσεις Μεταίχμιο

Πλάτων, Πολιτεία

Αριστοτέλης, Πολιτικά

Μισέλ Φουκώ, Η Μικροφυσική της Εξουσίας, μτφ. Λ. Τρουλινού, εκδ. Ύψιλον

Ε. Βενιζέλος, Μαθήματα Συνταγματικού Δικαίου, εκδόσεις Πολιτεία

Σκανδάμης Νίκος, 1994. Κράτος, Δίκαιο και Κοινωνία στην Ενοποιημένη Ευρώπη, εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα

Economou E.M.L., Kyriazis, N. & Metaxas, T. (2013), The institutional and economic foundations of regional proto-federations, at the 53rd ERSA Congress, Regional Integration: Europe, the Mediterranean and the World Economy, August, 27-31, 2013 in Palermo

Νίτσε, Φρειδερίκος 1872. Η Γέννηση της Τραγωδίας: Ελληνισμός και Πεσιμισμός, μτφ. Ζήσης Σαρίκας, Κεφ. 1-3 (σελίδες 29-44)

Το Σύνταγμα της Ελλάδας,

Παπαγεωργίου, Ιωάννης. Το Πολιτικό Σύστημα των Η.Π.Α. Το παράδειγμα του Προεδρικού Συστήματος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο,

Αιτωλική Συμπολιτεία, 2ο Λύκειο Ναυπάκτου,